Z art.180 ust. 4 Prawa
zamówień publicznych wynika możliwość wniesienia odwołania w formie elektronicznej
opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Podpis
elektroniczny to narzędzie identyfikujące uczestników wymiany dokumentów elektronicznych
oraz służące przyjęciu odpowiedzialności za treść dokumentów. Aby złożyć podpis
elektroniczny, odwołujący musi posiadać specjalną kartę (może to być
legitymacja radcy prawnego lub adwokata z odpowiednią funkcją) oraz
oprogramowanie służące do jego składania.
Odwołanie wraz z
załącznikami wnoszone drogą elektroniczną, opatrzoną bezpiecznym podpisem
elektronicznym, przekazuje się za pośrednictwem elektronicznej skrzynki
podawczej Krajowej Izby Odwoławczej, udostępnianej na stronie internetowej
Urzędu Zamówień Publicznych (www.uzp.gov.pl).
Objętość załączników, którą można dołączyć do odwołania, jest ograniczona.
Jeśli więc chcemy załadować dużą ilość załączników, można to zrobić w osobnym dokumencie,
pobranym ze strony UZP, zatytułowanym ‘Korespondencja do Krajowej Izby
Odwoławczej dotycząca spraw odwoławczych’.
Wnoszenie odwołanie za
pomocą podpisu elektronicznego polega na wypełnieniu interaktywnego formularza.
Po jego wypełnieniu, przed wysłaniem, możliwy jest ‘podgląd’ samej treści
odwołania, jak i załączników.
Po wysłaniu odwołania
na konto posiadacza podpisu elektronicznego trafia tzw. urzędowe poświadczenie
przedłożenia (UPP). Możliwe jest także pobranie i wydrukowanie złożonego
odwołania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz